Selasa, 15 Mac 2011

Story Of Us

Share
Entry KHAS 500 Follower
5 represents 5-years kami telah bersama,
 SITI NUR SYAHIRA BINTI MOHD HASLIN ( only )
Macam2 pahit,manis,ketawa,riang,gembira,sedih dah kami lalui..
Sesungguhnya kehadiran dia dalam hidup ini memberi makna..
Post ni akan menceritakan dari kami berjumpa sampai 2011..
Agak panjang saper2 yang rajin bace 2 sila2 la baca...
detik pertemuan sehingga sekarang.. Jom Flash Back balek..

2007
Tahun dimana aku masuk ke sekolah menengah teknik shah alam. 
Sangat la x best. Dapat pulak aku masuk blok asrama stok yang 
bermasalah. Aku pn memang Terikut2 la masalah gak, 
baser la remaje. Waktu tu aku join PRS ( pembimbing rakan sebaye )
ehem bukan perosak rakan sebaye yek, jangan tukar.
Secare jujur yer pertemuan kami x der la seromantis 
orang len and x disengajer jugak lah..

Time 2 PRS buat EVENT Hari Kerjaye, ada lah aktiviti tu 
aku di tugaskn utk pantau2 jak la. Aktiviti 2 adalah jeng3.. 
melukis kain rentang jak pon.. So teknik ngn vokesional
Join event ni, aku teknik and si dia ni vokesional.. 
Relex dulu belum nak jumpe lagi, Sabar.. So event
Pon start aku pn pusing pnyer pusing tengok peserte la kn.. 
Aku nampak la si dia ni.. Orang len Stok dah color dah dia punyer
group putih jak lagi kain rentang yer.. Aku pun tanyer la asal x 
Siap lagi.. Dia x jawap pun, x kesah lah kn saper kater aku cakap
Dgn dia, lagi pun cam sombong jak kn.. Aku pn offer la diri nak 
tolong dia orang wat n dia pn berbunyi, takpe la, kite orang boley 
Buat x yah lah nk tolong.. Ak dalam hati perh minah ni orang nk 
tolong jual mahal pulak.. Takper2 ak pusing2 lagi smpai la maser
buat aktiviti 2 tamat.. Tapi still dia punye group x siap
Pon lagi, ak offer lagi nk tolong sebab aku ni bab color2 
ak minat sebab ak sedarah seni lah katekan.. Dia sound ak pulak, 
aku pn cakap baek2 orang len dah hantar korang x hantar lagi..
Pas 2 dia buat muke lah plak kn.. aku panas la jugak, 
malas nak layan punye pasal ak pn blah la..
Ni aku ada gamba bukti, kat tengah2 2 lah dia..
ehem, aku x amek gamba ni yek kire aku x stalker taw..
Tapi bagus gak saper yang amek gamba ni, kurang2 leh buat collection.. haha..
Abis udah event tadi. ahak2 tu kire ak first time jumper dia. 
Masuk bab 2 macam mane aku leh rapat dengan dia pulak. 
Aku ader kawan vokesional x rapat sangat, tapi buley2 la..
Aku sajer tnyer ader awek cun x kelas ko, dier cakap entah la. 
Dah sembang  punya sembang tibe2 member aku cakap.. 
"Ha, ko dudok Kota Damansara kn, ni der awek Class ak 2 
gak dok Kota Damansara" Aku dengan comfiden yer cantek 
teros ak mintak no kat dier..  Padehal aku tengok muke 
pn x penah lagi orang yang nombor aku amek tadi..
Dapat no aper lagi hujung minggu msg ar kn.. Tapi x taw pn 
saper dia sebenarnye, msg jak la. Sampai la satu masa kami di 
temukan, Alahai dekat koperasi asrama jak pn jumper yer.. 
Member aku lah, dia pn dengan hati kering memperkenal kn 
saper la orang yang aku msg. Sekali biler dah taw memang 
terkejut jugak.. Rupernye dia yang masa event hari tu.. 
Ahak2 xper la sebab biler aku jmper dia, dia dah macam 
luper2 dah aper kes aku ngn dier sebelum ni..
*Ahak2 ni klo dier bacer ni sah2 ak kner cubit pas ni.hehe jangan marah yek sayang..
Tapi orang yer bila dah kenal baik and lemah lembot..
Time tu jak lah kot.. Sekarang x taw la kan.. hehe..
So kami pun berkenalan, balik kota damansara pun samer2, 
tapi x ader la selalu jumpa sangat.. Agak lamer berkenalan 
dalam 6 bln baru la aku couple ngn dier.. Tp aku ni x serius pn..
Couple men2 jak.. cinte monyet la kater kn.. tarikh yang aku
plan adalah masa first raye. So 1st Anniversary kite orang 
akan jatuh 1 Syawal.. best kn.. huhu..

2008
Tahun baru, so chapter baru gak la.. bila dah couple ni stok kalo msg
pn kene la jiwang2 Sikit kn. haha Tapi harapan.. Penat jak aku belajar 
dgn kawan aku mcm mana nak ayat. Sebelum couple ada la 5-10 msg
paling tinggi ada la sampi 20. Pas couple pn x der la banyak gak. 
dalam 30-40 paling tinggi 60. Tu pn sebulan sekali jak ar msg
Sekarang ni kalo ader RM50 kredit hari tu gak nak abis kan.. HUHU
Tak cukup msg hamek ko Facebook, Yahoo mssger, Skype..
Klo buley gune isyarat asap, merpati ke pon layan sekali.. :P
Dulu kalo aku jiwang sikit msg dia comfem2 dia balas macam ni jak :
"ow","yer ker" and yang standart "ermm"
*Ahak2 okey pas ni comfem ak kener cepuk pas dia bace ni

Almaklum la kami maser tu masing2 couple men2 jak.
Lagi pn aku ni first love dia.. Kira aku faham jugak la..
Aku ingat lagi masa first date kite orang.. Kelaka pulak bila ingat..
Kadang2 apa yang kita harap x jadi gak bila first time..
Kita orang date kat One Utama.. Tgok wayang la kan aper lagi..
Cerita Bee Movie.. Waktu tu dia bawak adik dia,
Aku bawak member aku la kan sebab dia dah bawak adik..
Errmmm x romantik langsung, ahak2 tapi takper2 aku faham..
Kiranya kami datang, lepak2 jap beli tiket wayang then balek..

Bertarikh sebelum SPM 10 Ogos aku istiharkan Clash of The Titan
Kami break . Secare jujur yer langsung x rase sedih.. What the what..
Okey xper kami still kawan, *tu memang standart ayat orang break..
------Skung fokus tok SPM so SPM TIME------

2009
Ni time single. Best gak la msg2 ngn org len.. and ditakdirkan pulak
Aku masuk PLKN, kat Sabah tu. Sengal, tkper2 kat saner 
aku ayat gak Awek saner, ayat jak ar couple x lah.
Dalam aku maser kat PLKN aku langsung x contact dia pon..
Sabah tu, henfon pon mana leh ada kat tangan PLKN kn..

Abis PLKN ak dh x wat per dh, Kire menganggur la..
Ader gak lah ak tolong2 mom aku kerje dapat gak la duit skit..
Dalam maser yang samer ak raser cam lonely pon der gak. 
X ade sapa dah yang aku nk msg.. Padahal x der sapa nak msg aku.. :P 
Aku pn try la msg Ex aku blek.. Dlm kes ni si dia la kn..
Msg pnyer msg aku Raser cam aku nk couple blek pulak ngn dia..
Aku pon amek keputusan couple balek.. tapi dia nak berpikir dulu..
Ader gak dia tanya sebab apa nak couple balek? 
Aku jawap awak cute..
Sumpah Suck giler jawapan kau bro..
me : hehe relex2 tapi cute aper.. 
Ahak2 x leh wat aper lah kan aku x ada idea kot nak jawap apa, 
tu jak yang dekat kepala.. Pada 5 April 2009 kami couple semule.

Dalam Tahun ni jugak la dia membawa aku berjumpa Ibu dier..
Mmg best giler x taw nak kater aper lah kan..
Jumpe ibu dia time aku ajak dia makan.. Tebaik aku cakap..
Saper belum jumper bakal mertua 2 meh aku share sikit.
Kalo depan dia korang buley makan ikut mulot..
Aku x comfem korang leh makan ikut mulot time tu.. :P
Biler dah lamer sikit ngn die baru lah tibul raser sayang aku..
kat dia. Time ni gak la kite org berjauhan sebab study..
Elok sangat la tu baru nak aku nak rase cinte..
Aku kt bangi dia kat Sabak bernam.. 
ikut kn dalam MALAYSIA lagi. Tp yer la kn dia kt saner 
aku kat sini maner taw masing2 buat apa kn..

2010
Sebelum ni memang kami rapat.. Tapi bile dah berjauhan kami dah
Susah nak berhubung sesame sendiri. Ni la namer ye
Long Distance Relationship, Makin lama makin lost..
Aku dah raser dia macam dah nak hilang jak dari ingatan..
TIDAK!!..
Aku pn x taw adakah dia akan buat perkare yang same..
Hari menghitung hari, cinta kami makin pudar. Mungkin aku yang ego..
Aku mula mencari penganti.. Aku merasakan sayang ku berkuranggan..
ADAKAH INI PENAMATNYA..

Ahak2 aku drama jak.. Tapi cinta makin pudar tu memang ye pon..
Yang nak cari pengganti sebenarnye aku usyar2 jak x cari pon..
So aku kena la bertindak sebelum dia mintak break sb ak x layan dia..
Macam baser klo dah jarak jauh kan.. Call , Massage selalu..
Kalo dia cuti aku ajak keluar.. And so on..

6 Mac aku telah di uji dgn kehilangan orang yang aku betol2 sayang..
Ditakdirkan mom aku telah kembali kepada yang esa.. 
Sesungguhnya beliau lebih menyayanginya..
Pilu sangat2 apabila beliau menjemput semasa aku berada di sisinya..
Oleh itu aku x mahu kehilangan orang yang aku sayang lagi..
Sebenarnya aku memang sangat dimanjakan oleh ibu aku, 
x heran la aku sedih giler.. Tapi depan orang aku cool jak, 
dalam hati memang sedih ader satu hari aku mintak
Nak join ibu aku gak taw.. ( okey sampai sini jak citer 2 lebih2 x buley PRIVET )

Jadi dia lah jadi tempat aku mengadu, aku x ader orang laen dah,
Tapi aku x buley mengharapkan perhatian dia sangat.. 
Aku tabahkan diri.. Sebab dia la aku boley tabah..
Zaman gelap ni x leh d teruskan, hidup tetap kena diteruskan..
Aku x nak lagi hilang orang yang seterusnya,
Mase ni lah aku betol2 sayang dia sampai aku dah fikir
nak jadikan dia isteri aku.. (i mean seriously)
YA ALLAH AKU MEMOHON KAMI DI JODOHKAH..
*Doa sikit, nak masuk meminang duit x ada lagi ni..

2011
Ni tahun2 emas namernye.. 
Dia dah start bawak aku jumper ayah dia la.. Aise.. Memang cuak..
Ayah dia kot.. Memang rajin betol dia bawak aku jmper family dia..
Tapi dari tahun 2010 lagi dia dah rajin bawak jumper family dia..
So aku dah x nervous sangat,.. Kira macam baser jak ar..
Cerita yang laen2 boleh explore sendiri kat blog ni.. 
Ni adalah journal kami dari tahun mula2 kami kenal sehingga kini..
Itulah Cerita kami sepanjang 5 Tahun bersama..
Aper2 pon kepercayaan tu sangat penting yek kawan2..
Klo korang x percaya pasangan anda tu tande yer x lamer la tu..
Jemput2 lah usyar awek laen yek.. HAHA
X der la aku gurau jak. Laen orang laen carakan...
So apa2 pon aku memang sayang dia yang bernama
SITI NUR SYAHIRA MOHD HASLIN

24 comments:

annaz.hamirzul berkata...

moga korang bahagia hingga akhir hayat..kawin wa nak seat VVIP...ingat!!! hahaha..:P

Syuk Ry berkata...

VIP.. perg gua bagi ekset penuh kat weding 2... tapi ko kene jady photographer la time 2.. :P

NMH berkata...

nice story..=)...semoga kekal sampai bila2..

addin NA diena berkata...

oowah...terharu..nice story...aamin..semoga korang kekal berbahagia sampai akhir hayat..insya ALLAH...

addin NA diena berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Syuk Ry berkata...

makasi2 yek semua.. :)

Ze_Mhis berkata...

amin... semoga jodoh bawak ke gerbang kawen dan kekal ke akhir hayat ... aminn

beHBeh ^-^ berkata...

so sweet :)
hope korang bahagia dunia akhirat...insyaALLAH...

syabab berkata...

perrgghhh sweet gler r pasangn die..cepat2 r kawin... haha... enewy aku doakan kebahagiaan korg dunia n akhirat.. hohohoho...

Syuk Ry berkata...

dh stabel nnt baru kawin..
huhu..

Mimie berkata...

huhu.. semoga berbahagia.. doakn aku gk tau.. hehehe..

Firdaus Kasim berkata...

semoga happy selalu yew.. anggap segala ujian tue sebagai medan utk korang makin rapat k

Tips Menghilangkan Rasa Takut Tengok Cerita Hantu

RHI berkata...

cerita memang panjang tapi bila dah baca nak habiskan juga, itulah namanya jodoh dan semoga jodoh ini akan berkekalan.....Amin

trigyy berkata...

thniah2x

Syuk Ry berkata...

trigy.. ahak.. macasih yek.. :)

Nurul Aiman Ahmad berkata...

hadiah seterusnya plak

Unknown berkata...

wah bole buat buku karangan nie..hahaha

Singgah & Follow Blog Labi-Labi NineMustafa
& JariPlastik

LabiLabi da follow kamu

Syuk Ry berkata...

Ni rigkasan jak ni..
lum sampai novel agy,,
panjang cam ni x bnyak org rajin nk bace.. :)

iema LELA berkata...

hope berkekalan hendaknye..amin..

Tanpa Nama berkata...

semoga berkekalan hinggak ke cucu cicit plus akhir hayat *mcm nak ucap kat pengantin .

Mahamalas berkata...

panjang nyer....

senyumSOYA berkata...

huhu..sweet~ moga2 cepat kawen ya~ heheh

Syuk Ry berkata...

makasih yer semue.. moge2 bigitu lah.. amin..

Umairah Mn berkata...

Homaigodd suwit gila :) Nanti kawin jangan lupa ajak tauu HIHI ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...