Isnin, 18 Julai 2011

film review : Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2

Share
Selepas Harry Potter Order of The Phoenix aku x follow dah..
Filem ni pun mana pernah aku baca novel dia.. huhu..
Ramai kata filem ni x berapa best ada juga kata ending dia LOL..
So kali ini aku akan review filem ni..

itsartmag.com
Syncronizeq rate : 7/10
film review overall :
Diarahkan David Yates.. Sinematografi Eduardo Serra..
Penerbit oleh David Haymen, David Barron and J.K.Rowling
Lakon layar oleh Steve Kloves, Suntingan Mark Day..
Bajet filem ini adalah $USD250 Juta dan Durasi 130 Min

Mengisahkan Harry dalam pencarian Horcrux yang akan
digunakan untuk melemahkan Voldemort's.. Horcrux adalah
dark item yang mampu memberikan kehidupan yang kekal.
Juga mengisahkan Deathly Hollows iaitu item untuk mencapai
tahap Hollows seperti Elder Wand (Kayu sakti terkuat),
Resurrection Stone (Membolehkan berkomunikasi dengan simati)
dan Cloak of Invisibility (Boleh bersembunyi dari musuh)..
Severus Snape adalah pengetua baru Hogwart's
yang kini telah mengawal sekolah magik tersebut dibawah
kuasa  Voldemort's..

Tetapi Voldemort's mula ragu2 kebolehan Snape kerana
Elder Wand yang dimilikinya mugkin kepunyaan Snape yang berjaya
mengambil alih Hogwart's dengan membunuh Dumbledore..
Snape mati dibunuh Voldemort's dan segala masa silam
Snape serta rancangan Snape bersama Dumbledore diceritakan..
Voldemort's mencabar untuk bertarung dengan Harry
dan menjemputnya untuk datang ke hutan larangan.. Ini kerana
Harry itu sendiri adalah Horcrux iaitu sebahagian dari Voldemort's..

Okey selesai review sinopsis tadi..
Keseluruhan bagus sebab aku memang suke cerita fantasi..
Walaupun aku main skip terus tengok Part 2 ini aku still faham
jalan cerita.. Terasa macam scene latar malam banyak..
Agak yer director nak elak orang record dekat wayang kot..
Transition and music nice.. jalan cerita no comment sebab base
on novel huhu.. Personally ending dia okey apa x LOL pon..
So itu sahaja lah aku dapat review..

6 comments:

Firdaus Life berkata...

ergghh masih x berkesempatan nak tgk

Syuk Ry berkata...

brkesempatan lah anda.. sbelum anda x berkesempatan.. haha.. :D

HUD AIKARA berkata...

saya dah baca bukunya dari 1 sampai akhir..buku2 Harry Potter memang saya minat habis, so saya harap filem akhir ni best macam pengakhiran di novel. setakat ni belum berkesempatan pergi lagi nih!!!

Anne Yusre berkata...

baca buku dia sgt bez...
bila baca dan tgk citer, lg senang nak faham..
btw, 2 thumbs up utk movie ni..

p/s: akhirnya habis jugak sequence ni kan?;p

Hans Hanis berkata...

aku tak kisah la diorang kata best ke tak
bagi aku filem nih sangat best
10*

Syuk Ry berkata...

fuyoo.. smue nk kasi 10/10ni.. haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...