Isnin, 23 Disember 2013

film review : 47 Ronin

Share

Syncronizeq Rate 
Plot : 7.5 / 10
Action : 8 / 10
Effect : 7 / 10
Cinematography : 7 / 10
Overall :  7.4 / 10

Overall Genre LVL : 
Kids : 3 / 10
Adults : 6/ 10
Veteran : 5 / 10
Kaki Wayang : 7 / 10
Kaki Download : 5 / 10
BEST IN : Normal-[---] 2D-[---] 3D-[ X ] -IMAX-[ X ]


Film review overall :
Filem arahan Carl Erik Rinsch.. Penerbit oleh Scott Stuber, Pamela Abdy dan Eric McLeod.. Lakonlayar oleh Chris Morgan dan Hossein Amini.. Skrip oleh Walter Hamada.. Sinematografi oleh John Mathieson.. Muzik oleh Ilan Eshkeri .. Suntingan oleh Craig Wood.. Dibintangi oleh Keanu Reeves, Rinko Kikuchi, Tadanobu Asano dan Hiroyuki Sanada.. Bajet $USD 175 Juta.. Durasi 119 minit..

Mengisahkan kisah 47 orang Ronin samurai Jepun pada abad ke 18 yang mahu menuntut bela atas kematian pemimpinnya selepas di bunuh.. Bermula dengan Kai seorang bangsa kacukan yang pada awalnya menjadi hamba kepada Ronin dan selepas pembunuhan pemimpinya Kai dan yang lain-lain telah dihalau keluar dari Kota Ako kerana Lord Kira kuatir kedudukannya akan tergugat.. Berjayakah mereka dan Kai membalas dendam terhadap pembunuhan pemimpinnya..

comment : 
Agak mengecewakan juga dengan filem ini.. Beberapa unsur yang tidak sesuai seperti penggunaan bahasa, pada pendapat saya adalah lebih sesuai jika menggunakan bahasa jepun dan bahagian dub suara perlu di mansuhkan.. Kesan khas yang kurang sesuai..

Tidak di nafikan jalan cerita dari lagenda 47 Ronin jepun ini sangat menarik akan tetapi cara penyampaiannya menjadikan kurang menarik.. Secara keseluruhan boleh tahan dan jangan ambil komen ini sepenuhnya tontonnya sendiri..
Syncronizeq recommendation : 
Terbaik (    )
Boleh lah ( X )
Download pun Rugi (    )
*review filem di blog ini hanya di buat berdasarkan kritikan persendirian tiada niat untuk menjatuhkan mana - mana pihak atau memberikan publisiti.. 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...