Isnin, 9 Disember 2013

film review : Frozen (2013)

Share

Syncronizeq Rate 
Plot : 8.5 / 10
Action : 7 / 10
Effect : -- / --
Cinematography : 8 / 10
Overall :  7.8 / 10

Overall Genre LVL : 
Kids : 10 / 10
Adults : 8 / 10
Veteran : 0 / 10
Kaki Wayang : 8 / 10
Kaki Download : 8 / 10
BEST IN : Normal-[---] 2D-[---] 3D-[ X ] -IMAX-[ X ]

Film review overall :
Filem arahan oleh Chris Buck dan Jennifer Lee.. Penerbit oleh Peter Del Vecho.. Lakonlayar oleh Jennifer Lee.. Cerita asal oleh Chris Buck, Jennifer Lee dan Shane Morris.. Berdasarkan The Snow Queen oleh Hans Christian Andersen.. Muzik oleh Christophe Beck .. Suntingan oleh Jeff Draheim.. Dibintangi oleh Kristen Bell, Idina Menzel, Jonathan Groff, dan Josh Gad.. Bajet $USD 150 Juta.. Durasi 108 minit..

Mengisahkan Anna, seorang optimis berani,- bekerjasama dengan seorang lelaki gunung lasak bernama Kristoff dan rusa setianya Sven - untuk mencari kakaknya Elsa, yang memiliki kuasa ais dan beliau telah menyebabkan Kerajaan Arendelle dalam keadaan  musim sejuk yang kekal. Anna menghadapi pelbagai dugaan demi menyelamatkan Kakaknya Elsa yang telah melarikan diri dari Kerajaan Arendelle dan tahtanya..

Elsa telah mengasingkan dirinya, demi mengawal kuasanya dan cuba untuk tidak membahayakan kepada orang lain. Berjayakan Anna untuk mencari dan menyelamatkan kakaknya Elsa dan adakah Elsa akan pulang ke kerajaan Arendelle..??

comment : 
Bagi saya animasi ini menarik dan sesuai untuk tontonan umum.. Plot dan pengajaran dalam animasi juga berbeza dari yang lain.. Animasi ini adalah muzikal dan kebanyakan muzikal adalah versi duet.. Ada beberapa duet yang kurang menarik dan tidak sesuai.. Untuk keseluruhan filem animasi ini adalah sangat menarik.. Jangan ambil komen ini sepenuhnya tontonnya sendiri..
Syncronizeq recommendation : 
Terbaik ( X )
Boleh lah (    )
Download pun Rugi (    )
*review filem di blog ini hanya di buat berdasarkan kritikan persendirian tiada niat untuk menjatuhkan mana - mana pihak atau memberikan publisiti.. 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...