Rabu, 10 September 2014

film review : The Giver 2014

Share

Syncronizeq Rate 
Plot : 7.5 / 10
Action : 4 / 10
Effect : 6 / 10
Cinematography : 5 / 10
Overall :  5.6 / 10

Overall Genre LVL : 
Kids : 3 / 10
Adults : 6/ 10
Veteran : 3 / 10
Kaki Wayang : 7 / 10
Kaki Download : 5 / 10
BEST IN : 2D-[ X ] 3D-[---] -IMAX-[---]

Film review overall :
Filem arahan Phillip Noyce.. Penerbit oleh Jeff Bridges, Neil Koenigsberg, dan Nikki Silver.. Lakonlayar oleh Michael Mitnick dan Robert B. Weide.. Berdasarkan The Giver oleh  Lois Lowry.. Sinematografi oleh Ross Emery.. Muzik oleh Marco Beltrami.. Suntingan oleh Barry Alexander Brown.. Dibintangi oleh Jeff Bridges, Meryl Streep, Brenton Thwaites, Alexander SkarsgĂ„rd, Odeya Rush, Katie Holmes, dan Taylor Swift.. Bajet $USD 25 Juta.. Durasi 97 minit.. 

Mengisahkan Jonas yang hidup dalam serba kesempurnaan dan kesaksamaan. Tidak ada perang atau penyakin berjangkit. masyarakat di gambarkan tidak ada pilihan apabila di berikan peranan oleh ketua. Ketika Jonas berusia 12 th dia dikhususkan untuk menerima latihan khusus dari The Giver untuk menjadi penerima memori. Kemudiannya dia berlatih serta mempelajari tentang memori rasa sakit, kesedihan, perang dan semua kebenaran tentang ketidak-bahagiaan dari dunia nyata.

Jonas kemudiannya menyadari bahawa masyarakatnya yang dikenalinya selama ini hidup dalam kepalsuan. Oleh itu dia mahu mengubah masyarakatnya yang hidup dalam kepalsuan.. Untuk mengubah masyarakatnya dia terpaksa memberontak serta menentang ketua yang selama ini memanipulasi masyarakat tersebut..

comment : 
Saya bukan peminat novel memang tiada input dengan plot sebenar.. Unsur iluminati yang terlampau.. sampai rasa nak muntah pun ada.. Aku peminat Taylor Swift tapi langsung tak cam bila babak dia, kelakar betul tapi bukan aku seorang majoriti yang lain pun.. haha.. Oleh kerana filem ini warna mainkan peranan jadi permulaan banyak menggunakan warna hitam putih, ada macam ala2 Sin City tapi aku rasa hitam putih Sin City lagi cantik..

Jeff Bridges punya watak menarik dan sangat mantap seronok tengok masa babak dia.. Secara keseluruhan plot dia menarik cuma ending dia macam tak urm sangat mugkin bila baca review orang yang baca novel aku rasa ending sebenar lagi terbaik.. Jadi kepada siapa yang belum tengok boleh lah tengok..
Syncronizeq recommendation : 
Terbaik (    )
Boleh lah ( X )
Download pun Rugi (    )
*review filem di blog ini hanya di buat berdasarkan kritikan persendirian tiada niat untuk menjatuhkan mana - mana pihak atau memberikan publisiti.. 

2 comments:

Unknown berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Steven Grant berkata...

An excellent post. I found another excellent relevant post here: UAE Companies Email List

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...