Khamis, 12 Disember 2013

film review : The Hobbit [The Desolation of Smaug]

Share

Syncronizeq Rate 
Plot : 9 / 10
Action : 8.5 / 10
Effect : 9.5 / 10
Cinematography : 9.5 / 10
Overall :  9.1 / 10

Overall Genre LVL : 
Kids : 8 / 10
Adults : 10 / 10
Veteran : 6 / 10
Kaki Wayang : 10 / 10
Kaki Download : 10 / 10
BEST IN : Normal-[---] 2D-[---] 3D-[ X ] -IMAX-[ X ]

Film review overall :
Filem arahan, lakon layar dan penerbit oleh Peter Jackson.. Penerbit bersama Carolynne Cunningham, Zane Weiner dan Fran Walsh.. Lakonlayar bersama Fran Walsh, Philippa Boyens dan Guillermo del Toro.. Berdasarkan The Hobbit oleh J. R. R. Tolkien.. Sinematografi oleh Andrew Lesnie.. Muzik oleh Howard Shore .. Suntingan oleh Jabez Olssen.. Dibintangi oleh Ian McKellen, Martin Freeman, Richard Armitage, Benedict Cumberbatch, Evangeline Lilly, Lee Pace, Luke Evans, Ken Stott, James Nesbitt dan Orlando Bloom.. Bajet $USD 200 Juta.. Durasi 161 minit..

Mengisahkan Bilbo bersama-sama dengan Gandalf dan Thorin Oakenshield dan dua belas sahabat, meninggalkan Carrock dan meneruskan pengembaraan mereka ke timur pinggir hutan Mirkwood di mana mereka terpaksa berdepan Beorn penjaga di kawasan tersebut. Gandalf kemudiannya berpecah dari kumpulan sebelum yang lain memasuki Mirkwood di mana mereka diserang oleh labah-labah gergasi dan ditangkap oleh kaum Elf. Bilbo kemudiannya membantu Thorin dan yang lain melarikan diri dari Elf melalui sungai di mana mereka bertemu dengan Bard , seorang Bowman dari keturunan Tuhan asal Dale .
Selepas memperoleh bot dan bekalan dari bandar , mereka meneruskan perjalanan ke Gunung Lonely. Mereka kemudiannya berjaya mencari pintu tersembunyi ke dalam gunung tersebut dan Bilbo diminta untuk memasuki dan menghadapi Smaug si-naga untuk mendapatkan batu arkenstone. Malangnya Bilbo gagal mendapatkannya dan mereka cuba untuk membunuh naga tersebut.. Berjayakah mereka membunuh naga tersebut..??

comment : 
Filem ini menggunakan CGI lebih dari 80% dan bertujuan untuk tontonan dalam 3D dan ke atas, jika anda memilih untuk melihat 2D dan ke bawah kesan khan yang di paparkan agak kurang menarik.. Sinematografi dan koregrafi yang sangat menarik.. Saya adalah peminat LOTR dan The Hobbit jadi saya sangat syorkan filem ini di tonton dalam 3D dan keatas..

Walaupun terdapat beberapa sedikit kelemahan dari segi beberapa penambahan serta penggubahan jalan cerita akan tetapi filem ini masih lagi terbaik dan pengarah telah berjaya menghasilkan satu filem yang menarik.. Jangan ambil komen ini sepenuhnya tontonnya sendiri..
Syncronizeq recommendation : 
Terbaik ( X )
Boleh lah (    )
Download pun Rugi (    )
*review filem di blog ini hanya di buat berdasarkan kritikan persendirian tiada niat untuk menjatuhkan mana - mana pihak atau memberikan publisiti.. 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...