Selasa, 20 Mac 2012

film review : John Carter

Share

Syncronizeq Rate  
Plot : 9 / 10
Action : 8 / 10
Cinematography : 8 / 10
Overall :  8.3 / 10

Overall Genre LVL : (new)
Kids : 5.5 / 10
Adults : 6 / 10
Veteran : 5.5 / 10
Kaki Wayang : 8.3 / 10
Kaki Download : 8.5 / 10

Film review overall :
Arahan Andrew Stantona.. Penerbit Jim Morris , Colin Wilson
dan Lindsey Collinsy.. Lakon layar Andrew Stanton ,
Mark Andrews dan Michael Chabon.. Muzik Michael Giacchino..
Berdasarkan "A Princess of Mars" oleh Edgar Rice Burroughs..
Suntingan Eric Zumbrunnen.. Sinematografi Daniel Mindel..
Dibintangi Taylor Kitsch , Lynn Collins , Samantha Morton ,
Mark Strong , CiarĂ¡n Hinds , Dominic West , James Purefoy ,
dan Willem Dafoe.. Durasi 132 Min.. Bajet Filem $USD 250 Juta..

Mengisahkan John Carter dalam misi pencarian gua yang dipenuhi
emas tapi semasa dia menjumpai gua tersebut dia bergelut dengan
seorang pemuda dan akhirnya membawanya ke sebuah plenet
Barsoom ( marik ).. Di sana berlaku perperangan di antara
Red Martian dan Zodanga yang hampir beratus-ratus tahun..
lamanya.. Adakah John Carter akan pulang semula ke bumi ?

comment :  
Aku suka jalan cerita dia.. Ramai kawan - kawan aku kata filem ini
bosan.. tapi secara jujur aku tak rasa bosan pun.. Mungkin genre
macam ini kurang sambutan.. Jadi kalau nak tengok filem lepas ini
pilih genre kesesuaian anda..

5 comments:

Mr.MAA berkata...

cool

Syuk Ry berkata...

mmg cool..

Ali Power berkata...

citer ni series best. da tgk da

Syuk Ry berkata...

sokong ali.. mmg best..

Lai berkata...

best ke???
tgk cm gempak je

http://lai-journeyoflife.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...